Blog - laatste nieuws

Installatie nieuwe raad

Installatie nieuwe raad

Op 1 april 2026 is de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd voor de komende vier jaar. Deze termijn 23 raadsleden in plaats van 21, omdat onze gemeente groter is geworden.
Namens DorpsGoed is Miriam Cooijmans als raadslid benoemd.
Na de gemeenteraadsverkiezingen heeft DorpsGoed helaas één zetel overgehouden in de gemeenteraad. Toch kijken we met vertrouwen en positiviteit vooruit. DorpsGoed blijft zich de komende jaren met volle overtuiging inzetten voor onze dorpen en haar inwoners. We blijven het eerlijke geluid laten horen, aandacht vragen voor wat er leeft in de samenleving en klaarstaan voor inwoners die ons nodig hebben.

Om het raadswerk goed te kunnen blijven uitvoeren is het belangrijk dat een fractie ook in de commissies goed vertegenwoordigd is. Op voorstel van DorpsGoed en met steun van de andere fracties kunnen fracties deze raadsperiode drie in plaats van twee commissieleden laten benoemen. Zij worden tijdens de raadsvergadering van 20 mei officieel benoemd als commissielid. Daarmee kan een stabiel team worden gevormd om DorpsGoed de komende jaren van zich te laten horen in en vanuit de raadszaal.